תחזית מזג אויר עדכנית להיום
תחזית מזג אויר מעודכנת להיום
[לידיעה המלאה]
מבצע החודש
הפלגה זוגית רומנטית לשעה 650 ש"ח הפלגה קבוצתית לשעה 1000 ש"ח
[לידיעה המלאה]
שייט יאכטות בחו''ל
יאכטות גלי נעמה מארגנת טיולי שייט ביאכטות מפוארות ברחבי העולם
[לידיעה המלאה]
 
 
 

הכרת חלקי יאכטה מפרשית

ירכתיים – החלק האחורי של גוף היאכטה.

חרטום – החלק בשליש הקדמי של היאכטה.

דופן ימין – כאשר מביטים מהירכתיים לחרטום זהו הצד הימני של 
                 היאכטה.

דופן שמאל – כאשר מביטים מהירכתיים לחרטום זהו הצד השמאלי
                     של היאכטה.

סיפון – המשטח העליון של גוף היאכטה.

שידרית – קו מרכז היאכטה מהחרטום לירכתיים.

דף ירכתיים – החלק הניצב למים שנמצא מאחור בירכתי היאכטה.

לזבזת – הקו המפריד בין דפנות היאכטה לסיפון.

קוקפיט – האזור בו יושבים ליד ההגה ביאכטה.

קיל – הקיל עשוי מעופרת/פלדה יצוקה וכבדה, אורכו בממוצע
         כ – 170 ס"מ יורד מהיאכטה לעומק המים,
         ממוקם בתחתית היאכטה במרכז, 
         תפקידו לאזן את היאכטה ולמנוע סטייה הצידה 
         במהלך הפלגה.                
        
יש יאכטות בהן קיימת אפשרות לקפל את 
         הקיל כך שניתן להפליג במקומות בהם מים רדודים.

ריילינג(מעקה) – עמודים שמוצבים מסביב לסיפון, ביניהם מתוח כבל 
                          למניעת נפילה מהסיפון לים.

ספינלוק – תפסן מיתרים המאפשר מתיחה ללא שחרור של מיתרים 
                 ומעלנים ביאכטה.

תורן – עמוד מרכזי שעליו מניפים את המפרשים, מחובר לסיפון
           היאכטה ע"י כבלים מפלדה שנקראים ונטות.

ראש תורן – חלקו העליון של התורן.

עקב התורן – חלקו התחתון של התורן.

ונטה קדמית – כבל פלדה היוצא מראש התורן ומחובר לחרטום,
                       מונע נפילת התורן לאחור.

ונטות צד -  כבלי מתכת היוצאים מראש התורן ומחוברים לדפנות היאכטה,
                 תפקידם למנוע נפילת התורן לצדדים.

ונטה אחורית – כבל מתכת היוצא מראש התורן ומחובר לירכתי 
                       היאכטה, בוונטה זו משתמשים ברוחות חזקות,
                       מותחים אותה וגורמים לתורן לקבל כיפוף לאחור
                       כך שהמפרש מקבל בטן שמאפשרת לרוח לצאת
                       ממנו ולא ללחוץ עליו.

מצליבים – מוטות הנמצאים בשליש העליון של התורן ובניצב לו
                 דרכם עוברות וונטות הצד.

מנור – מוט המחובר לתורן ומשמש לחיבור הצלע התחתונה של 
           המפרש הראשי.

מקור – ציר החיבור בין המנור לתורן.

מפרש ראשי – זהו המפרש הגדול המחובר לחלקו האחורי של התורן
                       ולמנור.

מפרש חלוץ – המפרש הקטן נמצא בחלק הקדמי של היאכטה בין 
                      הוונטה הקדמית לתורן.

ג'יב רולר – גלגלת המחוברת לחלוץ ומאפשרת לגלגל את החלוץ
                  סביב הוונטה הקדמית.

שחיפים – מוטות גמישים המושחלים בכיסים בתוך המפרש הראשי
                לאורך השפה האחורית, יוצרים את גזרת המפרש 
                ומונעים את נפנוף השפה האחורית.

קודקוד – הפינה העליונה של המפרש (ראשי, חלוץ).

פק"מ – הפינה הקדמית התחתונה של המפרש (ראשי, חלוץ), לכיוון
             החרטום.

קרן – הפינה האחורית תחתונה של המפרש (ראשי, חלוץ), לכיוון 
         הירכתיים.

שפה תחתונה – השפה התחתונה של המפרש (ראשי חלוץ),
                         בין הפק"מ לקרן.

שפה קדמית – הצלע הקדמית של המפרש בין הקודקוד לפק"מ.

שפה אחורית – הצלע האחורית של המפרש בין הקודקוד לקרן.

בום צ'ק – מערכת רווח כוח המחוברת בין המנור לעקב התורן ומונעת
                עלייתו של המנור ברוחות כהות.

מעלנים – מייתרים המשמשים להנפת המפרשים לראש התורן.

מיתר ראשי – משמש למתיחה או שחרור של המפרש הראשי.

מיתר חלוץ – משמש למתיחה או שחרור של מפרש החלוץ.

חבלי צמצום – מיתרים המשמשים להקטנת שטח המפרש הראשי
                      ברוחות חזקות.

טופינג ליפט – מיתר המחובר בין המנור לראש התורן, מונע נפילת
                      המנור כאשר מפרש הראשי אינו מונף.

טלטלים – חוטים דקים המחוברים למפרשים ומצביעים על זרימת
                הרוח על המפרשים.

 

המחבר: יאכטה גלי נעמה

לקבלת יעוץ חינם בנושא השכרת יאכטות התקשרו עכשיו ל - 0504600470