חופשה על יאכטה יוון

השכרת יאכטות גלי נעמה מארגנים טיולי שייט ביוון על יאכטות מפוארות עם סקיפר מקצועי אתם מוזמנים להיכנס לקישור המצורף  ולהירשם לחופשה הבאה שלכם על יאכטה ביוון קישור: חופשה על יאכטה ביוון כתבה: התארגנו קבוצה של 60 חברה משפחות וחברים על 11 יאכטות מכל הסוגים.

יום שבת:

הגענו בטיסה לאתונה ונסענו באוטובוס כ – 30 דקות למרינה אלימוס הממוקמת בקלאמקי אתונה. במרינה חברנו לחברת השכרת יאכטות בחו"ל, ושם קיבלנו את היאכטה שלנו לשבוע הטיול בואריה 38 פיט. אשתי סידרה את התיקים הבגדים ובדקה את המקרר וכלי המטבח ביאכטה לראות שלא יחסר דבר, אני עברתי עם נציג החברה על כל מערכות היאכטה כולל ציוד לראות שהכול עובד ולא חסר דבר. סידרתי את מעמד החכה והכנתי את החכה והרולר להפלגת דייג. ערכנו קניות בסופר המקומי והצטיידנו למשך השבוע באוכל ושתייה. בערב השתתפנו בתדרוך לכל החברה הסקיפרים על יעד ההפלגה ניווט ומכשולי ניווט בדרך

היעד הוא האי פורוס

כ – 6 שעות הפלגה מאתונה. חפשנו מקלחת מסודרת במרינה כדי להתקלח בה בכדי שלא נבזבז מים ביאכטה ולא נצטרך בבוקר למלא מים ולהתעכב, מצאנו מקלחת ללא אור ומים קרים אבל זה הספיק. אכלנו ארוחת ערב במסעדה במרינה מול היאכטה הקאבב היה מצוין. הלכנו לישון ביאכטה מתרגשים מההפלגה מחריום ראשון קמנו בבוקר בשעה 0700, אכלנו ארוחת בוקר ביאכטה שהייתה מורכבת מביצים סלט וציזיקי. התארגנות להפלגה הרמת עוגן ויציאה לכיוון פורוס. תחילת ההפלגה הרוח הייתה חזקה כ – 25 קשר היאכטה דהרה קדימה בעזרת המפרשים והייתה הטיה כיף של הפלגה. תוך כדי הפלגה הצלחתי לדוג 2 דגים פלמידות בטרולינג במשקל של 1 ק"ג כל אחד, ניקיתי אותם ושמרנו במקרר. לאחר כ-3 שעות הרוח ירדה לחלוטין הורדנו מפרשים והמשכנו בהפלגה בעזרת המנוע. הגענו לפורוס, פורוס מאוד יפה הגענו למעגנה קטנה ועגנו בעגינה ים תיכונית בסמוך למזח ובצמוד לטברנה מקומית. לאחר העגינה וההיקשרות ירדנו מהיאכטה והלכנו לטייל בפורוס המהממת ביופייה. בערב אכלנו בטברנה הסמוכה ליאכטה דגים ברבוניות, ואיזה דג מקומי שאיני זוכר את שמו אבל היה טעים מאוד.

יום שני

הפלגנו לאי דוקוס, לא הייתה רוח כך שהפלגנו על מנוע כ – 4 שעות, תוך כדי הפלגה הצלחתי לדוג בטרולינג אלבקור במשקל של כ – 3 ק"ג, ניקיתי אותו ושמרנו במקרר. האי קטן מאוד ומצאנו מפרצון קסום עגנו במקום כאשר ירכתיים קשורות לסלעים ועצים בחוף. הורדנו את הדינגי(הסירה המתנפחת עם מנוע קטן) וקפצנו למים לרחצה מרעננת. הילדים עשו תחרויות עם הדינגי והשתוללו במים, היה נפלא. בערב התארגנו כל הקבוצה לקומזיץ על החוף, החברה מכל היאכטות הגיעו לרצועת החוף הקטנה עם הדינגים שלהם והתקבצנו סביב המדורה המחממת. נגני גיטרות שהיו בחברה הנעימו את הקומזיץ בשירי ארץ ישראל כך ששרנו כולם והיה מהנה מאוד.

יום שלישי

יצאנו להפלגה לאי הידרה, ההפלגה עברה עם רוח נעימה כ – 10 קשר בעזרת המפרשים. בהגיענו למרינה בהידרה הבחנו שקיים עומס של יאכטות במקום, נאלצנו לבצע עגינה בשורה שנייה כאשר היאכטה שלנו קשורה ל – 2 יאכטות שעוגנות בצמוד למזח ואנחנו נמצאים בשורה השנייה כך שעל מנת לרדת למזח היינו צריכים לעבור דרך היאכטות שאליהן היינו קשורים, לא נוח אבל לא נורא. על המזח היו מלא טברנות וחנויות, באחת הטברנות אכלנו את ארוחת הערב, מוסקה וסלט היה טעים מאוד. בבוקר קניתי דגים ברבוניות וסרדינים מהדייגים המקומיים ואלה עם הדגים שדגתי תוכננו בערב להכנת ארוחת דגים.

יום רביעי

הפלגה לראשן ביי המפרץ הרוסי, מהידרה חזרנו לכיוון פורוס בהפלגת מפרשים הרוח הייתה נעימה כ – 15 קשר וכאשר נכנסנו למייצרים של פורוס הורדנו מפרשים והפלגנו בעזרת המנוע. במפרץ ראשן ביי נקשרנו בעגינה ים תיכונית לעצים שנמצאו על החוף, הורדנו את הדינגי והשתוללנו במים. בערב ערכנו ארוחת דגים והזמנו חברה לאכול היה טעים במיוחד הדגים שהצלחתי לדוג. לאחר הארוחה נערכה מסיבת ריקודים על היאכטה מסוג קטמרן הגדולה שהייתה בקבוצה וכל החברה עלו עליה הייתה מוסיקה רועשת שתייה וריקודים.

יום חמישי

הפלגנו לאי אגינה, הרוח הייתה טובה כ – 20 קשר והפלגנו בעזרת המפרשים. עגנו במרינה יפה והלכנו לטייל באי, מלא סמטאות ומעברים צרים בין הבתים. שכרנו אופנוע וטרקטורון וחרשנו את כל האי ממש יפה. מלא מפרצים ומקומות קסומים. בערב הגענו לשוק וישבנו בטברנה מקסימה שתינו אוזו ואכלנו זוקיני, הילדים שיחקו טאקי.

יום שישי

מאגינה יצאנו להפלגה חזרה לכיוון מרינה אלימו בקלמאקי (אתונה), הרוח הייתה חזקה מאוד כ – 35 קשר צמצמנו מפרשים והייתה חוויה של הפלגה. בערב הלכנו לאכול בטברנה בשם וסילי שלא הייתה טובה במיוחד למרות שהמקום מלא באנשים השירות והאוכל לא משהו. לאחר הארוחה עשינו קבלת שבת וכל אחד מהחברה סיפר על חוויותיו מהטיול.

יום שבת

נפרדנו מהיאכטה המהממת מאוד נהנו ממנה. נסענו לעיר אתונה לטייל. בערב חזרנו הביתה בטיסה ועד היום לא מפסיקים לחשוב על ההפלגה הבאה, פשוט היה נפלא.