השכרת יאכטות באוקיאנוס האטלנטי

במסגרת עיסוקי בנושא השכרת יאכטות קבלתי הזמנה להעביר יאכטה ממלגה בספרד לאיים הקנרים בהפלגה באוקיאנוס האטלנטי. היינו 4 סקיפרים בהפלגה ונפגשנו במרינה של מלגה בספרד. במרינה זו עגנה היאכטה שאותה היינו צריכים להעביר לאיים הקנרים בהפלגה. המרינה עצמה מאוד יפה יש הרבה יאכטות, חברות השכרת יאכטות, אפשרויות שייט רומנטי, דייג מיאכטות ועוד. התארגנו על היאכטה מסוג ג'נו 44 פיט, קנינו אוכל ומים שיספיקו לשבועיים למרות שההפלגה אמורה לקחת כשבוע ימים. בדקנו תחזית מזג אויר ושאין איזו סערה או שקע ברומטרי באופק ויצאנו לדרך. מסלול השייט היה ממלגה שנמצאת בים התיכון דרך מצרי גיברלטר לאוקיאנוס האטלנטי ואז דרומה לאיים הקנריםביום הראשון נשבה רוח מערבית חזקה כ – 30 קשר על האף כך שהפלגנו עם מנוע כנגד הרוח, הזרם, והגלים ההפלגה בייתה קשה והיאכטה קיפצה על הגלים כמו סוס בדהירתולאחר מספר שעות של הפלגה בדרכן למצרי גיברלטר ראינו קבוצה ענקית של דולפיניםממש מאות דולפינים שהקיפו את היאכטה מכול הכיוונים וקיפצו להנאתם על הגלים זה היה מחזה מרהיב. עברנו את מצרי גיברלטר המדהימים ביופיים במיוחד הצוק הענק שמזדקר מהים והמשכנו לכיוון טריפה שנמצאת בהמשך של המייצרים. הרוח השתנתה לצפונית כך שכאשר חלפנו את המייצרים ונכנסנו לאוקיאנוס האטלנטי הרוח הייתה צפונית ואפשרה לנו להפליג דרומה ברוח שבאה מהגב שנקראת בשפת השייטים מלאה. זו הפלגה נוחה מאוד כאשר אנו למעשה מפליגים בעזרת המפרשים בצורת פרפר והרוח נושבת מהגב, היאכטה שועטת קדימה ודי מאוזנת במצב זה כאשר הים נוח וכך היה. אלוהים אהב אותנו בהפלגה זו ונתן לנו רוח צפונית די חזקה מהגב לכל אורך הדרך עד לאיים הקנרים השייט נמשך 5 ימים ובמהלכם היו פעמים שראינו מרחוק באופק את החוף של מרוקו שנמצא לאורך מסלול ההפלגה, חופים לבנים צחיחים של מדבר, ורוב הזמן ראינו רק את האוקיאנוס שסובב אותנו מכל כיוון.

בלב האוקיאנוס

באחד הלילות כאשר היינו בלב האוקיאנוס עפה לה ציפור נחליאלי לתוך היאכטההיא הגיעה מלב האוקיאנוס כנראה שאיבדה את הלהקה שלה והייתה באפיסת כוחות מוחלטת, התיישבה על הרצפה בקוקפיט ולא זזה. ניסינו לתת לה מים ופרורי לחם אבל היא לא אכלה. בבוקר הציפור התעוררה לחיים אכלה ושתתה וטיילה על היאכטה ללא פחד מאתנו, לאחר מספר שעות שהייתה אתנו החליטה כנראה שזה הזמן לעוף ועשתה סיבוב במעוף סביב היאכטה נחתה שוב והפעם התיישבה על הברך שלי צייצה כאילו אומרת תודה ועפה לה למרחבי האוקיאנוס, זה היה מדהים במיוחד הקטע שהתיישבה לי על הרגל ואמרה תודה. הגענו לאיים הקנרים ועצירתנו הראשון הייתה באי לנזרוטה במרינה פורטו קלרושם נשארנו לשהייה של יומיים, המרינה שוקקת חיים וגם בה יש אפשרויות להשכיר יאכטות שייט רומנטי ודייג. שכרנו רכב ויצאנו לטייל באי. הנופים באי מיוחדים זוהי אדמה וולקנית אין צמחיה על האי וכולו צחיח, האדמה קשה ונראים אבני בזלת וסלעים, כשנמצאים במישורים הצחיחים האלה אפשר לחשוב שאנחנו על אדמת הירח. נוף מיוחד ויפה שלא ראיתי באף מדינה אחרת. לאחר יומיים בלנזרוטה המשכנו בהפלגה לגראנד קנריה למרינה בלאס פאלמס שם עגנו את היאכטה למסירה סוף המסלול. לציין שהאי מיושב ועורבני, האוכלוסייה באיים דוברי ספרדית. לסיכום קשה לי לתאר את החוויה של הפלגה באוקיאנוס הגדול אבל זה עצום וחווייתי בטרוף, רואים טבע כהווייתו, ובאמת הים היה אתנו בהפלגה הזו, הים בכלל והאוקיאנוס בפרט יכולים להיות לפעמים אכזריים ביותר.