יוון על יאכטה

אני והמשפחה חזרנו לא מזמן משבוע על יאכטה ביוון. החלטנו, אשתי ואני, שאנחנו צריכים לתת לילדים שלנו לטעום קצת מהיופי והייחוד של התרבות היוונית, רק שבמקום ללכת על חופשה סטנדרטית ביוון, כמו שכבר יצא לנו לעשות לפני שנה או שנתיים, החלטנו ללכת על כיוון שונה ובחרנו לגלות יוון אחרת במהלך הפלגה משפחתית על יאכטה. כשעלינו על היאכטה היינו כולנו נרגשים להתחיל במסע הגילוי המיוחד הזה ולא כל כך ידענו מה מצפה לנו. לבי קיפץ בחזה בהתרגשות כשהתרחקנו מהחוף והתחלנו לשוט באיטיות מרגיעה בין האיים ביוון, איים מרהיבים ביופיים. הייתי מהופנט מהטבע הפראי, הירוק, הבנייה המיוחדת של הבתים לאורך החוף ושייט של שלוש שעות הרגיש כאילו ארך רק דקות ספורות! היאכטה עגנה בכל יום באי אחר ביוון וירדנו ליום שלם של סיורים תיירותיים רגילים. גם ביקרנו בשוק ורכשנו פריטים קטנים למזכרת, אבל האמת שהאטרקציה האמתית לא הייתה באזורים התיירותיים, אלא בנופים הייחודיים של יוון

נופים שרק השייט על היאכטה

איפשר לנו לראות בכלל. זכינו לרדת לחופיהם של איים פראיים, לא תיירותיים בכלל אבל כל כך יפים! ואף עלינו על סירת מנוע קטנה וחקרנו מערות ונקיקים מיוחדים, וממש הרגשנו השתאות אל מול כל הטבע המדהים יווןשהיה פרוש לפנינו. באחד הימים, במהלך שייט, אני הייתי במטבחון הקטן על היאכטה (המרווחת יש לציין) ולפתע אשתי והילדים, שהשתכשכו באותה העת במים הקרירים והנעימים שהקיפו אותנו והפכו לביתנו השני במהרה, צעקו לי לצאת אל הסיפון ולצפות בלהקת הדולפינים שחלפה על פנינו במהרה, שוחים במהרה ומשפריצים בהנאה. איזה מחזה מדהים! לראות דולפינים, חיה כל כך יפה, החיה האהובה על בתי הקטנה אגב לראות דולפינים כל כך קרובים, זה פשוט צ'ופר שלא היינו יכולים לבקש. יצא לנו לראות דולפינים שוב בהמשך, אבל בהחלט לא הצלחנו להתרגל ליופי של הטבע יוון במרחק נגיעה מאתנו. פרט לטבע מופלא, איים פראיים ביוון ואתרים תיירותיים, יצא לנו לבלות זמן על החוף, בקרבת היאכטה המדהימה שלנו – בחגיגה משפחתית קטנה, שם עשינו קומזיץ ונהנינו מזמן איכות משפחתי שכלל הרבה צחוק ושמחה. אני חייב להגיד שאני לא זוכר מתי הפעם האחרונה שבה כולנו ישבנו יחד וצחקנו כל כך הרבה, כנראה שיוון על יאכטה שחרר בנו משהו, כאילו השארנו את החיים מאחור, את הריבים הקטנוניים והלחצים של החיים ופשוט התמסרנו לרגע. ממש הרגשתי כאילו במהלך הטיול הזה ליוון התקרבנו כמשפחה והגרעין המשפחתי שכל כך חשוב לי רק התחזק. אני כבר לא יכול לחכות לפעם הבאה שאני ואשתי נוכל להתאים חופשה בת שבוע, כי יוון בטוח מחכה לנו, והיאכטה, שהרגישה כמו בית שני ולא סתם כמו בית מלון, פשוט הייתה שדרוג מדהים לחופשה!